Ogólne warunki handlowe

 

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej OWH) regulują zasady i warunki świadczenia usług najmu produktów przez Barierki Śląsk Sebastian Szeliga, ul. Bytomska 86, 42-672 Wieszowa, NIP 6452408748, REGON 241426904 („Barierki Śląsk” lub Usługodawca).
  2. Usługodawca oświadcza, że jest w posiadaniu ogrodzeń tymczasowych , barierek oraz innych produktów pokazanych na stronie internetowej (dalej Sprzęt lub Urządzenia), których aktualny rodzaj i dane techniczne znajdują się na stronie www.barierkislask.pl
  3. OWH skierowane są zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających z usług Barierki Śląsk, chyba że dane postanowienie OWH stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
  4. Wraz z przesłaniem podpisanego przez Usługobiorcę Zamówienia, przekazanego mu przez Usługodawcę,  dochodzi do zawarcia umowy między Usługodawcą a Usługobiorcą. Przy czym Usługodawca zastrzega sobie prawo żądania od Usługobiorcy uzupełnienia, poprawy lub powtórnego złożenia Zamówienia, uzależniając od tego realizację zleconych Usług, zwłaszcza gdy zamówienie jest nieczytelne, niekompletne, zawiera błędy.
  5. Zdjęcia Sprzętu dostępne na stronie internetowej Usługodawcy mają jedynie charakter poglądowy, a rzeczywisty wygląd, w tym kolor, może odbiegać od prezentowanego na zdjęciach.
  6. Usługodawca dostarczy Usługobiorcy Urządzenia, o których mowa w pkt. 2 na podstawie protokołów opisujących ich stan techniczny.
  7. Przy każdorazowej dostawie wszelkie zastrzeżenia co do stanu Urządzeń Usługobiorca obowiązany jest zgłosić Usługodawcy w protokole odbiorczym lub pisemnie w przypadku jego braku. W razie niezgłoszenia zastrzeżeń w momencie dostawy, Usługobiorca oświadcza, iż Sprzęt zgodny jest z umową i nadaje się do umówionego użytku.
  8. Po zakończeniu używania Urządzeń, Usługobiorca zobowiązuje się wskazać w protokole zdawczym lub pisemnie w przypadku jego braku wszelkie uszkodzenia techniczne, jakie zostały spowodowane przez niego, osoby trzecie lub czynniki zewnętrzne w okresie trwania udostępnienia Sprzętu. Niepoinformowanie o istniejących uszkodzeniach lub nieobecność w czasie odbioru Sprzętu, o którym Usługobiorca został poinformowany, nie zwalnia go od odpowiedzialności za powstałe szkody, które zostaną wykryte po odbiorze i sprawdzeniu Urządzeń przez Usługodawcę w jego siedzibie. W przypadku nieobecności Usługobiorcy podczas odbioru Urządzeń w terminie wynikającym z Umowy, Zamówienia lub wskazanym przez Usługodawcę, Urządzenie może zostać odebrane z Miejsca podczas jego nieobecności i niniejszym wyraża on zgodę na wkroczenie przez Usługodawcę na teren Miejsca celem odbioru Sprzętu.
  9. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za uszkodzenia i/lub zniszczenie wynajmowanego sprzętu wynikające z nieprawidłowego użytkowania oraz za szkody wyrządzone zarówno na, jak i przez przedmiot najmu w wyniku zdarzeń losowych (np. przewrócenie przez wiatr, spalenie).
  10. W przypadku rozwiązania umowy przez Usługobiorcę z jakichkolwiek przyczyn, przed minimalnym terminem najmu wskazanym w ofercie będzie on zobowiązany do zapłaty Usługodawcy opłaty w wysokości wynagrodzenia, jakie należne by było Usługodawcy z tytułu najmu Sprzętu, gdyby umowa nie została rozwiązana przed wskazaną datą.
  11. Zgłoszenie odbioru Urządzeń przez Usługobiorcę musi każdorazowo nastąpić minimum z 3 dniowym wyprzedzeniem (dni robocze) w formie pisemnej lub elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy wskazany w Zamówieniu. W razie braku dokonania zgłoszenia umowę traktuje się jako przedłużoną na czas nieokreślony.
  12. Strony dopuszczają kontakt dotyczący realizacji zawartej umowy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej z adresów podanych w zamówieniu.
  13. Do obowiązków Usługobiorcy należy:
  1. a) Użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem, a także zgłaszanie koniecznych napraw, dokonywanie bieżącej konserwacji oraz dbanie o jego stan techniczny. W przypadku wystąpienia w trakcie świadczenia usług awarii lub usterek wynikających z niewłaściwego użytkowania Sprzętu, Usługobiorca zostanie obciążony kosztami związanymi z ich usunięciem wraz z kosztami dojazdu.
    b) Zabezpieczenie Urządzeń przed kradzieżą, zniszczeniem oraz działaniem warunków atmosferycznych.
    c) Zwrot Urządzeń w stanie niepogorszonym ponad stan wynikający z prawidłowej eksploatacji. Usługobiorca nie może dokonywać żadnych przeróbek Urządzeń bez pisemnej zgody Usługodawcy. W przypadku dokonania zmian Usługodawca może żądać przywrócenia przedmiotu umowy do stanu poprzedniego lub zapłaty kary umownej w wysokości nakładów poniesionych na przywrócenie stanu poprzedniego ustalonych na podstawie cen katalogowych obowiązujących w chwili stwierdzenia uszkodzeń lub na podstawie podpisanej kalkulacji naprawczej. W przypadku braku możliwości naprawy Usługobiorca zobowiązany jest do zapłaty wartości nowego urządzenia.
    d) Wyznaczenie trasy dojazdu oraz umożliwienie dojazdu do Miejsca samochodu transportującego przedmiot umowy lub urządzenia dźwigowego do załadunku lub rozładunku, w szczególności poprzez przygotowanie terenu do poruszania się po nim pojazdami ciężkimi powyżej 3.5t, polegające na wykonaniu podwalin, najazdów i innej infrastruktury umożliwiającej poruszanie się ciężkim sprzętem po terenie Miejsca, uwzględniające działania warunków atmosferycznych. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody i zniszczenia powstałe z powodu nieprawidłowego wyznaczenia trasy dojazdu na miejsce postawienia lub samego miejsca postawienia.
    e) Uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i zgód wymaganych w celu dostarczenia Urządzeń na miejsce postawienia.
    f) Piecza nad Sprzętem, także przed zajęciem przez osoby trzecie, niezależnie od podstawy, na jakiej oprą swoje żądanie. O takim zajęciu Usługobiorca jest obowiązany bezzwłocznie powiadomić Usługodawcę i przekazać mu wszelkie dokumenty. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane przez działania lub zaniechania swoje, osób trzecich i czynników zewnętrznych.
    g) Zgłaszanie Usługodawcy konieczność zmiany lokalizacji Urządzeń z zachowaniem 5-dniowego wyprzedzenia i formy pisemnej lub elektronicznej.
    h) Zgłaszanie Usługodawcy okoliczności utraty lub zniszczenia udostępnionych Urządzeń oraz części ich wyposażenia,  nie później niż w terminie 24 godzin od stwierdzenia tego faktu oraz zgłoszenie tego fakt organom ścigania – czego potwierdzenie, w postaci skanu lub kopii zgłoszenia zawiadomienia, zostanie przesłane Usługodawcy do 3 dni od daty stwierdzenia kradzieży. Spełnienie tego zobowiązania nie zwalnia z odpowiedzialności za zniszczony lub utracony Sprzęt.
    i) Dbałość o prawidłowe użytkowanie Urządzeń przez korzystających.
  1. Usługobiorcy nie wolno:
    a) Zasłaniać ani usuwać umieszczonych oznakowań firm znajdujących się na Sprzęcie, a także dokonywać jakichkolwiek oznakowań Sprzętu bez zgody Usługodawcy.
    b) Dokonywać zmiany lokalizacji lub zmiany miejsca Urządzeń bez pisemnej zgody Usługodawcy pod rygorem nieważności.
    c) Wydzierżawiać, podnajmować lub użyczać Urządzeń podmiotom trzecim

pod rygorem obciążenia karą umowną w wysokości 10.000,00 złotych za każde zdarzenie.

  1. Do obowiązków Usługodawcy należy, o ile usługi te wynikają ze złożonego zamówienia: terminowa realizacja dostaw Sprzętu; transport Sprzętu na miejsce dostawy oraz odbiór po zakończeniu obowiązywania Umowy.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo działający Sprzęt spowodowany niedostosowaniem ilości zamówionych Urządzeń do liczby osób z nich korzystających, nieprawidłowym sposobem użytkowania, powstałymi w trakcie użytkowania awariami i uszkodzeniami oraz brakiem możliwości wykonania Usług z przyczyn niezależnych od Usługodawcy.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie terminu dostawy z przyczyn od niego niezależnych, ani za szkody powstałe w sposób bezpośredni lub pośredni wobec Usługobiorcy lub osoby trzeciej
  1. Strony ustalają, że wynagrodzenie za wykonywanie usług wskazane będzie w każdorazowo składanym Zamówieniu, po uprzednim ustaleniu między stronami.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerw w świadczeniu Usług lub pogorszenia ich jakości z powodu ujemnych temperatur powietrza, niekorzystnych warunków atmosferycznych, awarii lub na skutek decyzji uprawnionych organów administracji. Jednorazowa przerwa w świadczeniu Usług nie dłuższa niż 7 dni robocze nie zobowiązuje Usługodawcy do proporcjonalnego obniżenia wynagrodzenia i nie jest podstawą do roszczeń odszkodowawczych.
  3. Zapłata wynagrodzenia w przypadku zamówień przez panel wynajmu online na stronie internetowej następuje z góry.
  4. Zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie 14 dni od dnia wystawienia faktury VAT na rachunek bankowy w niej wskazany chyba, że warunki współpracy przewidują inaczej. Usługobiorca wyraża zgodę na wystawianie faktur VAT bez jego podpisu. 
  5. Usługodawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku jakiejkolwiek zaległości płatniczej, po uprzednim wezwaniu do zapłaty w formie wiadomości e-mail.
  6. Odstąpienie od złożonego Zamówienia przez Usługobiorcę skutkuje koniecznością zapłaty Usługodawcy kosztów poniesionych na przygotowanie i rozpoczęcie świadczenia Usługi do momentu odwołania zamówienia, w szczególności koszty transportu, jeżeli takie zostały poniesione w kwocie nie mniejszej niż 40% wartości zamówienia.
  7. W przypadku zawarcia umowy na czas dłuższy niż 6 miesięcy Usługodawca może zmienić kwotę miesięcznego czynszu najmu. W przypadku braku akceptacji wskazanej zmiany przez Usługobiorcę, umowa zostanie rozwiązana za 14-sto dniowym wypowiedzeniem na dotychczasowych warunkach. Strony traktować będą podpisany skan umowy czy aneksu, przesłany drogą elektroniczną jako dokument obowiązujący
  8. Usługobiorca wyraża zgodę na wystawianie e-faktur i przesłanie na adres e-mail wskazany przez niego w Zamówieniu.
  9. Zawarta na podstawie zamówienia umowa może zostać wypowiedziana przez każdą ze Stron za 14-sto dniowym okresem wypowiedzenia, chyba że została ona zawarta na czas określony.
  10. Usługodawca może realizować przedmiot zamówienia za pośrednictwem swych podwykonawców, a Usługobiorca wyraża na to zgodę.
  11. Usługodawcy przysługuje prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy zawartej na podstawie danego Zamówienia w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę obowiązków wynikających z pkt. 13 oraz w przypadku naruszenia zakazów wynikających pkt. 14.
  12. W przypadku wystąpienia zużycia ponad stan wynikający z prawidłowej eksploatacji, Usługobiorca zobowiązany będzie do wyrównania Usługodawcy strat powstałych z tego tytułu w postaci wpłacenia kwoty określonej zużyciem, na podstawie cen katalogowych producenta lub kalkulacji naprawczej Sprzętu, znajdujących się na stronie www.barierkislask.pl.
  13. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za pogorszenie stanu Sprzętu ponad stan wynikający z prawidłowego użycia, spowodowane wszelkim działaniem lub zaniechaniem swoim lub osób trzecich a także czynników zewnętrznych, jak np. siły przyrody.
  14. Wprowadzanie zmian do złożonego Zamówienia jest możliwe wyłącznie w formie pisemnej nie później niż 24 godziny przed terminem jego realizacji, z wyłączeniem dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy wprowadzenia zmian do przyjętego zamówienia.
  15. Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Usługodawca.
  16. W sprawach ochrony danych osobowych, wszelkie wnioski winny być kierowane pisemnie na adres wskazany w komparycji umowy lub pocztą elektroniczną: sklep@barierkislask.pl.
  17. Cele przetwarzania realizacja procesu sprzedaży/zakupu, dostawy/odbioru towaru, rozpatrywanie reklamacji i świadczenie usług posprzedażowych, dochodzenie roszczeń związanych z prowadzona działalnością.
  18. Odbiorcą danych osobowych są pracownicy i współpracownicy Administratora, podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w szczególności usługi informatyczne, kadrowe, marketingowe i telekomunikacyjne, którym Administrator powierza dane osobowe, inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  19. Administrator nie przekazuje danych do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  20. Usługobiorcy oraz osobom, których dane Usługobiorca przekaże Administratorowi w ramach realizacji niniejszej umowy przysługuje: prawo dostępu do danych osobowych, prawo żądania sprostowania danych osobowych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy dane osoby przetwarzane są na podstawie  prawnie uzasadnionego interesu Usługodawcy, prawo do zapomnienia,  prawo do przenoszenia danych osobowych. Zostanie to wykonane tylko wówczas, gdy takie przesłanie jest technicznie możliwe,  prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  21. Źródłem pozyskiwanych danych jest Usługobiorca oraz osoby, które dane to przekażą Usługodawcy.
  22. Dane będą przechowywane przez Usługodawcę na czas niezbędny do realizacji zamówień, roszczeń wynikających z realizacji zamówień i kontynuacji współpracy, przez czas określony przez przepisy prawa, do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na ich przetwarzanie, w prawnie uzasadnionych interesach administratora danych do czasu wniesienia sprzeciwu.
  23. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy oraz świadczenia usług.
  24. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie terminu dostawy z przyczyn od niego niezależnych.
  25. Usługobiorca wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych przez Barierki Śląsk w celu otrzymywania informacji marketingowych, w tym w formie newslettera, dostosowanych do moich preferencji na podstawie analizy informacji o zamówionych usługach przy użyciu dostępnych środków komunikacji, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących – e-mail, telefon, SMS, list.
  26. W przypadku braku możliwości dojazdu przez Usługodawcę do Miejsca w terminie ustalonym przez Strony, może on obciążyć Usługobiorcę kwotą 200 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę przestoju pojazdu transportującego, jeżeli odbiór nastąpi w tym samym dniu. Usługodawca uprawniony jest dodatkowo obciążenia Usługobiorcy karą umowną w wysokości wynikającej z niniejszej umowy stawki wynagrodzenia za najem proporcjonalnie za każdy dzień do czasu skutecznego odbioru Urządzeń przez Usługodawcę. W przypadku braku wydania przez Usługobiorcę Sprzętu po zakończeniu obowiązywania umowy lub w razie jego utraty podczas trwania umowy na skutek zdarzeń opisanych w pkt. 13, Usługodawca może obarczyć Usługobiorcę karą umowną w kwocie jak za całkowite zniszczenie każdego Sprzętu, którego zdarzenie to dotyczy, ustalanego na podstawie wartości z kalkulacji naprawczych.
  27. Usługodawca zastrzega, iż w przypadku konieczności obecności Usługobiorcy podczas wykonywania Usługi (np. celem potwierdzenia wykonania usługi bądź udostępnienia Urządzeń), maksymalny czas oczekiwania na Usługobiorcę wynosi 10 minut. Po tym terminie Usługodawca nie ma obowiązku dalszego oczekiwania, a Usługobiorca będzie zobowiązany do zapłaty za usługę tak jakby była wykonana. W takim przypadku przyjmuje się że usługa została wykonana w sposób należyty.
  28. Wszelkie zmiany OWH mogą zostać dokonane przez Usługodawcę poprzez przesłanie nowego brzmienia danego postanowienia na adres e-mail Usługobiorcy wskazany w Zamówieniu. W przypadku braku sprzeciwu złożonego w terminie 14-stu dni od dnia doręczenia nowego brzmienia, uznaje się że Usługobiorca wyraził zgodę na zmiany.
  29. Jeżeli Usługobiorca narusza postanowienia niniejszych Warunków lub odrębnie zawartej umowy lub spóźnia się z płatnością za jeden pełen okres rozliczeniowy Usługodawca może, według swego wyboru wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym albo powstrzymać się od dalszego świadczenia Usług – aż do zakończenia tych naruszeń. W przypadku wypowiedzenia umowy, Usługodawca uprawniony jest do zabrania Urządzeń po wcześniejszym poinformowaniu o tym fakcie Usługobiorcę..
  30. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 659-679.
  31. Wszelkie nieprawidłowości w zakresie realizacji przedmiotu umowy przez Usługodawcę winny zostać zgłoszone przez Usługobiorcę niezwłocznie za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.barierkislask.pl, najpóźniej w terminie 14-stu dni od dnia doręczenia faktury VAT za daną usługę, nie później jednak niż w terminie 45-ciu dni od daty wykonania usługi pod rygorem uznania, iż usługa została zrealizowana prawidłowo.
  32. Kalkulacje naprawcze znajdujące się na stronie www.barierkislask.pl, stanowią integralną część niniejszego OWH. Usługobiorca składając Zamówienie oświadcza, iż zapoznał się i akceptuje stawki wskazane w kalkulacjach naprawczych Sprzętu.
  33. Usługobiorca zobowiązany jest regulować opłaty w terminach określonych wskazanych na fakturze. W przypadku nieotrzymania faktury, Usługobiorca jest zobowiązany do poinformowania o fakcie tym Usługodawcę do połowy następnego okresu rozliczeniowego (w przypadku usług długoterminowych), którego dotyczy płatność, lub w przypadku usług jednorazowych, krótkoterminowych i zakończonych do 7 dni od zakończenia tych usług
  34. W przypadku zmiany miejsca zameldowania lub siedziby, adresu do korespondencji, nazwy firmy lub nazwiska Usługobiorca zobowiązany jest niezwłocznie – najpóźniej w ciągu 14 dni, powiadomić o tym Usługodawcę w formie pisemnej i potwierdzić tę zmianę odpowiednimi dokumentami.
  35. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe obowiązują do wszystkich umów zawieranych między stronami. Akceptacja kolejnych Zamówień po podpisaniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych uznaje się za wystarczającą na drodze wiadomości e-mail.
  36. Wszelkie pisma kierowane przez Usługobiorcę do Usługodawcy winny być opatrzone własnoręcznym podpisem osoby uprawnionej do działania w imieniu Usługobiorcy, z wyłączeniem przypadków, w których Usługobiorca działa przez upoważnionego pełnomocnika.
  37. Tracą znaczenie wszelkie ustalenia poczynione w ramach oferty i negocjacji poczynionych przed podpisaniem OWH przez Usługobiorcę, a nie stanowiące załącznika.
  38. Sądem właściwym dla rozwiązywania ewentualnych sporów jest Sąd powszechny właściwy dla m. Tarnowskie Góry.
  39. Strony zobowiązują się do informowania o zmianie adresu siedziby lub adresu korespondencyjnego w formie pisemnej pod rygorem uznania, że przesyłka doręczona na dotychczasowy adres jest doręczona prawidłowo. W razie braku informacji doręczenia na adres wskazany umowie uznaje się za skuteczne pomiędzy stronami.