Regulamin

Regulamin sklepu


I. INFORMACJE OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego prowadzonego w domenie www.barierkislask.pl, w szczególności warunków technicznych świadczenia usług przez Sklep internetowy oraz dokonywania za jego pośrednictwem wynajmu Produktów, ich dostarczania Klientowi, dokonywania płatności za zamówione Produkty oraz rozwiązania i odstąpienia od umowy.
II. DEFINICJE
Następujące terminy w niniejszym Regulaminie posiadają następujące znaczenie:
1) Sprzedający – Barierki Śląsk Sebastian Szeliga, przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii, z siedzibą pod adresem ul. Bytomska 86, 42-672 Wieszowa, NIP 6452408748, REGON 241426904.
2) Regulamin – niniejszy dokument określający zasady świadczenia Usług przez Sklep.
3) Sklep internetowy/Sklep – internetowa platforma handlowa umieszczona pod adresem www.barierkislask.pl, prowadząca sprzedaż usług na terenie Polski.
4) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność do czynności prawnych, korzystająca ze Sklepu internetowego lub dokonujący zakupów w Sklepie internetowym.
5) Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupów w Sklepie internetowym w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
6) Usługi – wszelkie świadczenia wykonywane przez Sprzedającego na rzecz Klientów w celu realizacji umowy z Klientem zawartej w Sklepie.
7) Towary – wszelkie składniki materialne zawarte w ofercie Sprzedającego, mogące być przedmiotem zawieranej pomiędzy Sprzedającym a Klientem umowy sprzedaży lub wynajmu.
8) Formularz – formularz, za pośrednictwem którego Klient podaje dane niezbędne do dokonania rejestracji i założenia Konta w Sklepie lub dokonuje Zamówienia.
9) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające szczegółową specyfikację Towaru według indywidualnych potrzeb Klienta oraz dane zawarte w Formularzu. Na potrzeby niniejszego Regulaminu przez Zamówienie rozumie się również Towary stanowiące przedmiot wynajmu na Klienta.
III. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Do korzystania ze Sklepu internetowego przez Klientów niezbędny jest dostęp do sieci Internet oraz dostęp urządzenia (komputer, laptop, tablet, telefon i inne), na którym prawidłowo zainstalowana została przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji co najmniej 11.0 lub nowszej, Microsoft Edge v. 42.0 lub nowszej, Google Chrome w wersji 72.0 lub nowszej lub Mozilla Firefox w wersji co najmniej 65.0, Safari 12.0 lub nowszej (dla Mac OS), a dla telefonów komórkowych: Safari Mobile dla iPad 2, iPad Mini, iPad z Retina Display (iOS 7.0 lub nowsza), Safari Mobile dla iPhone 4.0 lub nowsza; iOS 7 lub nowsza, Chrome dla Android 4.0 lub nowsza lub inna przeglądarka odpowiadająca parametrami wyżej wymienionym. Przeglądarka powinna być skonfigurowana w taki sposób aby obsługiwać pliki typu cookie.
2. Klient powinien posiadać właściwie skonfigurowane i aktywne konto poczty elektronicznej.
3. W celu właściwego świadczenia Usług Sprzedający korzysta z plików cookie (informacji zapisywanych przez serwer na komputerze Klienta, które odczytywane są przy każdym połączeniu się przeglądarki internetowej). Wskazane pliki są niezbędne do właściwego świadczenia usług przez Sprzedającego. Pliki cookies mogą być w każdym czasie usunięte przez Klienta z pamięci jego komputera. Klient może także w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, by nie akceptowała takich plików. Więcej informacji na ten temat zawiera Polityka
prywatności dostępna w Sklepie.
IV. OFERTA
1. Sklep dochowuje należytej staranności by zdjęcia Towarów odzwierciedlały ich kolor, kształt i fakturę. Kolory Towarów na zdjęciach, wobec m.in. różnej rozdzielczości ekranu na którym zdjęcia są wyświetlane lub używania lampy błyskowej, mogą różnić się nieznacznie od rzeczywistości. Sklep w tym celu zamieszcza oprócz zdjęcia zawsze opis Towaru. W razie wątpliwości Klient powinien skontaktować się ze Sklepem.
2. Wszystkie podane ceny Towarów wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierającymi VAT).
3. Minimalna liczba wynajmowanych produktów w zamówieniu to 35 metrów bieżących.
4. W koszyku podany jest koszt dostawy, które stanowi osobny koszt.
5. Informacje powszechnie publikowane lub przesyłane Klientowi przez Usługobiorcę (tzw. informacje handlowe) – w tym m.in. rysunki, zdjęcia, wymiary, opisy, parametry techniczne, użytkowe i inne dane dotyczące Towarów i usług oraz ich ceny – stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego (art. 66-70 k.c.).
6. Koszt dostawy wyliczany zależny jest od odległości od adresu ul. Bytomska 2, 42-674 Wieszowa. W ramach trzech stref:
Strefa 1: od 0 do 30 km opłata 500 zł netto + 23% VAT
Strefa 2: od 30,001 km do 50 km opłata 600 zł netto + 23% VAT
Strefa 3: od 50,001 km do 100 km opłata 750 zł netto + 23% VAT
7. Klient ma możliwość zamówienia usługi montażu i demontażu zamawianych produktów. Jednakże koszt ten jest ustalany ze Sklepem indywidualnie w oparciu o sformułowanie prośby o taką wycenę w formularzu zamówieniowym lub w ramach inne rodzaju kontaktu ze Sklepem.
8. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje od Sprzedającego automatycznie wygenerowany e-mail potwierdzający zarejestrowanie zamówienia.
9. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Towarów do oferty na stronach Sklep bądź wprowadzania w nich zmian, co nie ma wpływu na przyjęte do realizacji
Zamówienia.
V. ZAMÓWIENIA
1. W celu złożenia Zamówienia Klient dokonuje wyboru Produktu, według indywidualnych potrzeb oraz przekazuje Sprzedającemu specyfikację Produktu, który zamierza wynająć, w tym (rodzaj i liczbę danego produktu).
2. Klient w celu realizacji Zamówienia powinien podać swoje dane do rachunku/faktury.
3. Klient w celu zawarcia umowy powinien podać swoje dane osobowe w Formularzu, który wypełnia przy realizacji Zamówienia:
a. imię i nazwisko lub nazwę firmy,
b. adres pocztowy miejsca zamieszkania lub siedziby,
c. adres e-mail,
d. nr NIP (w przypadku osób dokonujących zakupu na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej)
e. numer telefonu,
4. Klient w formularzu na etapie zamawiania podaje adres dostawy. Przesłanie niepełnych lub nieprawidłowych danych w Formularzu rejestracyjnym oraz adresie dostawy może uniemożliwić realizację Zamówienia przez Klienta, za co Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności
5. W przypadku wystąpienia niejasności co do podanych w Formularzu danych Klienta (w szczególności w odniesieniu do danych Klienta uniemożliwiających dokonanie dostawy wynajętych Produktów) Sprzedający skontaktuje się z Klientem w celu ich wyjaśnienia. W braku uzyskania od Klienta wyjaśnień Sprzedający może odmówić potwierdzenia i realizacji Zamówienia, o czym Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Klienta.
6. Po uzupełnieniu danych w Formularzu oraz podaniu adresu dostawy Klient dokonuje wyboru płatności zgodnie z działem VI Regulaminu. W celu realizacji Zamówienia Klient powinien zaakceptować regulamin Sklepu, Ogólne Warunki Handlowe oraz Polityki prywatności.
7. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu.
8. Klient poprzez dokonanie zamówienia akceptuje ogólne warunki świadczenia usług, kalkulację naprawczą, politykę prywatności oraz klauzulę informacyjną w zakresie przetwarzania danych osobowych, które znajdują się na stronie
www.barierkislask.pl
VI. FORMY PŁATNOŚCI
1. Klient, składając Zamówienie ma prawo wybrać następujące formy płatności w zależności od własnych preferencji:
a. portfelem elektronicznym lub przelewem online,
b. BLIK,
c. kartami płatniczymi VISA lub Mastercard
d. Google Pay lub Apple Pay
1.1 Płatności odbywają się za pośrednictwem platformy agenta rozliczeniowego (operator płatności imoje obsługiwany jest przez ING Bank Śląski Spółka Akcyjna z siedzibą przy ul. Sokolskiej 34, 40086 Katowice; wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice – Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459; kapitał zakładowy w kwocie 130 100 000 zł opłacony w całości, NIP 634-013- 54-75 zwany dalej Operatorem Płatności, na zasadach określonych w regulaminie świadczenia usług tej spółki.
2. Do każdego wynajętego w Sklepie Towaru wystawiana jest faktura VAT, która zostanie przesłana na adres e-mail wskazany w Formularzu.
3. W związku z automatycznym wystawianiem faktur przez system Sklepu, w przypadku gdy Klient zażądał wystawienia faktury VAT, a na etapie rejestracji lub składania Zamówienia nie podał numeru NIP, faktura może go nie zawierać.
VII. DOSTAWA
1. Koszt dostawy wyliczany zależny jest od odległości od adresu ul. Bytomska 2, 42-674 Wieszowa. W ramach trzech stref:
Strefa 1: od 0 do 30 km opłata 500 zł netto + 23% VAT
Strefa 2: od 30,001 km do 50 km opłata 600 zł netto + 23% VAT
Strefa 3: od 50,001 km do 100 km opłata 750 zł netto + 23% VAT
VIII. CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Zamówienie zostaje przekazane do realizacji po opłaceniu przez Klienta i zostaje zrealizowane zgodnie z wyznaczonym w Formularzu zamówienia datami przywiezienia oraz zabrania wynajętych produktów.
IX. DORĘCZENIE TOWARU
1. Chwilą dostarczenia Produktów jest moment odbioru Towaru przez Klientów lub upoważnionej przez niego osobie.
2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia Towaru, które miały miejsce w trakcie przewozu.
X. REKLAMACJE, RĘKOJMIA, GWARANCJA
1. Klient może złożyć reklamację dotyczącą funkcjonowania Sklepu w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym miały miejsce wady lub przerwy w funkcjonowaniu Sklepu. Reklamację należy złożyć w formie elektronicznej wysyłając wiadomość poprzez formularz w zakładce Kontakt . W reklamacji Klient powinien podać: swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji.
2. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sklep w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty jej wpływu. O wynikach rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
3. W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, wszelkie czynności tego podmiotu może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu czynności związanych z korzystaniem ze Sklepu oraz do wykonywania wszelkich praw i obowiązków tego podmiotu jako Klienta. Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem, jeżeli wynajęty Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
4. Sprzedający w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta wynikającej z rękojmi i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
5. Uprawnienia z rękojmi i gwarancji nie dotyczą sytuacji, gdy wada spowodowana była niewłaściwym zamontowaniem Towaru lub jego wykorzystaniem niezgodnie z przeznaczeniem lub instrukcją producenta.
6. W przypadku przedsiębiorców dokonujących zakupów poza zakresem zawodowym, przysługują im uprawnienia takie jak konsumentom, w tym prawo do reklamacji towaru lub usługi na zasadach przewidzianych w ustawie o prawach konsumenta.
7. Aby uznać zakup za dokonany poza zakresem zawodowym, przedsiębiorca powinien
poinformować Sprzedającego o takim charakterze zamówienia.
XI. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od daty jej zawarcia, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w punkcie 2.
2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
a) świadczenia usług, które mają zostać wykonane w określonym dniu lub w oznaczonym czasie (np. wynajem ogrodzeń lub barierek na konkretną datę lub okres), jeśli realizacja usługi rozpoczęła się zgodnie z ustaleniami;
b) usługi, która została w pełni wykonana za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy;
3. W przypadku zamówienia usługi realizowanej na konkretną datę lub w określonym terminie, konsument jest zobowiązany do podania wymaganych danych w formularzu zamówienia, a akceptacja regulaminu oznacza zgodę na brak możliwości odstąpienia od umowy po rozpoczęciu realizacji.
4. W przypadku odstąpienia od umowy, konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty transportu zwrotnego).
5. Jeśli transport wynajmowanych ogrodzeń lub barierek został już rozpoczęty (np. towar został przekazany przewoźnikowi lub
jest w trakcie dostawy), konsument ponosi również koszty związane z wykonanym
transportem.
6. Konsument zostanie poinformowany o wysokości kosztów transportu przed ich naliczeniem. Koszt ten nie będzie przekraczał rzeczywistych kosztów poniesionych przez przedsiębiorcę.
7. Zwrot płatności na rzecz konsumenta zostanie pomniejszony o koszty transportu w przypadku, gdy usługa została częściowo wykonana przed odstąpieniem od umowy.
XII. ZWROT PIENIĘDZY
1. Sprzedający zwróci kwotę uiszczoną przez Klienta w przypadku:
a) niedostarczania wynajętych produktów przez Sprzedającego.,
2. Należność zostanie zwrócona Kupującemu przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
3. W przypadku, w którym zwrot w sposób określony powyżej jest niemożliwy Sprzedający wezwie Klienta do podania danych niezbędnych do dokonania zwrotu.
4. Jeżeli płatność za Zamówienie została dokonana przez Klienta z rachunku bankowego, karty płatniczej lub karty kredytowej, które nie należały do niego, zwracana kwota zostanie przekazana na rzecz posiadacza rachunku bankowego, karty płatniczej lub karty kredytowej przy użyciu których Klient dokonał płatności.
5. Należność zostanie zwrócona niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie
14 dni od zdarzenia będącego przyczyną zwrotu należności.
XIII. TREŚCI ZAKAZANE
1. Klient nie może w ramach korzystania ze Sklepu internetowego i jego Usług dostarczać treści o charakterze bezprawnym, w tym treści wulgarnych oraz treści naruszających dobra osobiste Sklepu, kontrahentów lub osób trzecich. Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od ingerowania w zawartość Sklepu internetowego oraz podejmowania jakichkolwiek innych działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Sklepu internetowego.
2. Klient uprawniony jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem.
XIV. DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych Klientów, a także osób działających w imieniu Klientów, jest Sprzedający. Dane będą przetwarzane w celach i w sposób wskazany w polityce prywatności.
XV. PRAWO WŁAŚCIWE, JURYSDYKCJA, POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. We wszystkich sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem znajduje zastosowanie prawo polskie, w szczególności w zakresie w jakim dotyczy to Konsumentów ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. W sprawach dotyczących sporów pomiędzy Sprzedającym a Klientem będącym Konsumentem sądem właściwym jest sąd powszechny właściwy według przepisów prawa polskiego. W sprawach dotyczących sporów pomiędzy Sprzedającym a Klientem niebędącym Konsumentem sądem właściwym jest sąd powszechny właściwy według siedziby Sprzedającego (sąd w Tarnowskich Górach). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich.
2) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
3) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
XVI. KONTAKT
1. Wszelka korespondencja pisemna powinna być przesyłana na adres Sklepu, chyba że przedstawiciel Sklepu pisemnie lub w drodze korespondencji elektronicznej wskaże Klientowi inny adres.
2. Klient może kontaktować się ze Sklepem również za pomocą formularza do kontaktu umieszczonego na stronie internetowej Sklepu, a także za pomocą poczty elektronicznej email sklep@barierkislask.pl lub telefonicznie tel. +48 508 332 304 i 695 669 693
XVII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedający może zmienić treść niniejszego Regulaminu. Zmiana staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sprzedającego na stronie Sklepu, z zastrzeżeniem, że do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian zastosowanie mają postanowienia dotychczas obowiązującego Regulaminu.